OPĆE INFORMACIJE | |
Nositelj predmeta | dr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica |
Naziv predmeta | Talijanski jezik za akademske potrebe 1 |
Suradnici | |
Studijski program | preddiplomski / diplomski |
Status predmeta | obvezni |
Bodovna vrijednost (ECTS) | 2 ECTS |
Način izvođenja nastave | 30V + e-učenje |
OPIS PREDMETA | |
Ciljevi predmeta | Usvajanje i razvijanje osnova talijanskog jezika i gramatike. Početno razvijanje vještina pisanja i čitanja teksta na stranom jeziku te početno svladavanje vještine izražavanja na stranom jeziku. Usvajanje osnovnog vokabulara te prvotno usvajanje vokabulara jezika struke. |
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi | Koristiti strani jezik u stručnoj komunikaciji |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | 1. nastavna jedinica: Upute za upotrebu rječnika, vrste rječnika, objašnjenje rječničkih simbola i pojmova, popis kratica, talijanska abeceda. Upoznavanje sa obvezatnom i izbornom literaturom. 2. nastavna jedinica: Upoznavanje sa talijanskim izgovorom i pravopisom. Opće napomene o talijanskoj grafiji, pregled talijanskog grafičkog sustava. Bilježenje naglasaka i rečeničnih znakova. 3. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Rod, određeni i neodređeni član, pomoćni glagoli essere i avere, usvajanje prvog vokabulara, zadaci i vježbe. Upute za pripremu pisanja prve domaće zadaće. 4. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenice i pridjevi, množina imenica i pridjeva, glavni brojevi, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 5. nastavna jedinica: Indikativ prezenta pravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije.Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenična deklinacija, padežni prijedlozi. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera stečenog vokabulara, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 6. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta nepravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Uvod u prepozicije koje se obrađuju tijekom semestra. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 7. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta modalnih glagola. Provjera stečenog znanja i vokabulara kroz organiziranje prve komunikacije na stranom jeziku u obliku dijaloga između studenata podijeljenih u grupe. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći. 8. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta zadanog kao prethodna domaća zadaća. Prepozicije. Dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 9. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Konjugacija povratnih glagola u indikativu prezenta, stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara kroz gramatičke i leksičke vježbe i zadatke. Navođenje studenata na dijalog na temu svakodnevnih situacija dosad obrađenih u ponuđenim lekcijama. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 10. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Perfekt i particip prošlih glagola triju konjugacija, perfekt povratnih glagola. Detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji. Kratka vježba prepozicije. Usvajanje novog vokabulara iz neke od svakodnevnih situacija te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 11. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Kratka vježba prepozicija. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 12. nastavna jedinica: Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Prošlo nesvršeno vrijeme. Vježbe i zadaci radi primjene novoobrađene gramatičke jedinice i utvrđivanje novog vokabulara. Upotreba ilustracija kao poticaj na konverzaciju u kojoj primjenjujemo dosad obrađena glagolska vremena i stečeni vokabular. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 13. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz širenje vokabulara. Vježba prepozicije. Provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, uz ilustracije navođenje studenata na međusobne dijaloge i konverzaciju. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 14. nastavna jedinica: Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz širenje vokabulara. Provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, uz ilustracije navođenje studenata na međusobne dijaloge i konverzaciju. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće. 15. nastavna jedinica: Provjera prethodne domaće zadaće. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica kroz niz vježbi i zadataka u svrhu pripreme za završni semestralni kolokvij |
Vrste izvođenja nastave: | vježbe |
Obveze studenata | Redovno pohađanje nastave, pisanje domaćih zadaća (najmanje 5 u semestru), kolokvij. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | 1) Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma 2) Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore 3) Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze 4) Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze 5) Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma 6) Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa) | 1) dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga 2) Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma 3) Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998. 4) Vježbe i materijali sa Internetskih stranica. |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija | |