Talijanski jezik za akademske potrebe 1

line1tan

  
OPĆE INFORMACIJE
Nositelj predmetadr. sc. Arijela Fabrio, viša predavačica
Naziv predmetaTalijanski jezik za akademske potrebe 1
Suradnici
Studijski programpreddiplomski / diplomski
Status predmetaobvezni
Bodovna vrijednost (ECTS)2 ECTS
Način izvođenja nastave30V + e-učenje
OPIS PREDMETA
Ciljevi predmetaUsvajanje i razvijanje osnova talijanskog jezika i gramatike. Početno razvijanje vještina pisanja i čitanja teksta na stranom jeziku te početno svladavanje vještine izražavanja na stranom jeziku. Usvajanje osnovnog vokabulara te prvotno usvajanje vokabulara jezika struke.
Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosiKoristiti strani jezik u stručnoj komunikaciji
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave1. nastavna jedinica:
Upute za upotrebu rječnika, vrste rječnika, objašnjenje rječničkih simbola i pojmova, popis kratica, talijanska abeceda. Upoznavanje sa obvezatnom i izbornom literaturom.

2. nastavna jedinica:
Upoznavanje sa talijanskim izgovorom i pravopisom. Opće napomene o talijanskoj grafiji, pregled talijanskog grafičkog sustava. Bilježenje naglasaka i rečeničnih znakova.

3. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Rod, određeni i neodređeni član, pomoćni glagoli essere i avere, usvajanje prvog vokabulara, zadaci i vježbe. Upute za pripremu pisanja prve domaće zadaće.

4. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenice i pridjevi, množina imenica i pridjeva, glavni brojevi, usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

5. nastavna jedinica:
Indikativ prezenta pravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije.Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Imenična deklinacija, padežni prijedlozi. Usvajanje novog vokabulara i izraza. Provjera stečenog vokabulara, vježbe i zadaci. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

6. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala. Indikativ prezenta nepravilnih glagola prve, druge i treće konjugacije. Usvajanje novog vokabulara i izraza, vježbe i zadaci. Uvod u prepozicije koje se obrađuju tijekom semestra. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

7. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Indikativ prezenta modalnih glagola. Provjera stečenog znanja i vokabulara kroz organiziranje prve komunikacije na stranom jeziku u obliku dijaloga između studenata podijeljenih u grupe. Kraći dodatni tekst kao prijedlog čitanja za domaću zadaću. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći.

8. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Ponavljanje indikativa prezenta kroz provjeru čitanja i razumijevanja teksta zadanog kao prethodna domaća zadaća. Prepozicije. Dodatni tekst kao vježba za stjecanje novog vokabulara i usmene primjene obrađene gramatičke jedinice. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

9. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Konjugacija povratnih glagola u indikativu prezenta, stjecanje i primjena novog proširenog vokabulara kroz gramatičke i leksičke vježbe i zadatke. Navođenje studenata na dijalog na temu svakodnevnih situacija dosad obrađenih u ponuđenim lekcijama. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

10. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Perfekt i particip prošlih glagola triju konjugacija, perfekt povratnih glagola. Detaljna obrada vježbi i zadataka u obrađenoj lekciji. Kratka vježba prepozicije. Usvajanje novog vokabulara iz neke od svakodnevnih situacija te ponavljanje stečenog vokabulara. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

11. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Ponavljanje obrađenih glagolskih vremena kroz vježbe i zadatke. Kraći tekst iz svakodnevne situacije kao vježba čitanja i razumijevanja, širenja vokabulara i poticaj na usmeno izražavanje. Kratka vježba prepozicija. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

12. nastavna jedinica:
Tekst i lekcija iz obvezatnog udžbenika, slušanje audio materijala.
Prošlo nesvršeno vrijeme. Vježbe i zadaci radi primjene novoobrađene gramatičke jedinice i utvrđivanje novog vokabulara. Upotreba ilustracija kao poticaj na konverzaciju u kojoj primjenjujemo dosad obrađena glagolska vremena i stečeni vokabular. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

13. nastavna jedinica:
Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz širenje vokabulara. Vježba prepozicije. Provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, uz ilustracije navođenje studenata na međusobne dijaloge i konverzaciju. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

14. nastavna jedinica:
Tekst iz dodatne literature koji obuhvaća dosad stečena leksička i gramatička znanja uz širenje vokabulara. Provjera stečenog znanja kroz novoponuđeno štivo, uz ilustracije navođenje studenata na međusobne dijaloge i konverzaciju. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja Provjera i diskusija o prethodnoj domaćoj zadaći te priprema sljedeće.

15. nastavna jedinica:
Provjera prethodne domaće zadaće. Kratki prijevod kao provjera stečenoga znanja. Ponavljanje obrađenih leksičkih i gramatičkih jedinica kroz niz vježbi i zadataka u svrhu pripreme za završni semestralni kolokvij
Vrste izvođenja nastave: vježbe
Obveze studenataRedovno pohađanje nastave, pisanje domaćih zadaća (najmanje 5 u semestru), kolokvij.
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija)1) Loredana Chiappini, Nuccia de Filippo: Un giorno in Italia 1, 2002., Bonacci editore, Roma
2) Janfrancesco, E.: Parla e scrivi, 2002, Cendali editore
3) Susanna Nocchi: Grammatica pratica della lingua italiana, 2006., Alma edizioni, Firenze
4) Bertoni, Nocchi: Le parole italiane, Alma edizioni, 2003., Firenze
5) Barreca, Cogliandro, Murgia: Palestra italiana, 2003., Bonacci editore, Roma
6) Bailini, Consonno: I verbi italiani, 2004., Alma edizioni, Firenze
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa)1) dr. Jernej, J.: Konverzacijska talijanska gramatika, 1982., Školska knjiga
2) Amato, C.: Mondo Italiano, Bonacci editore, 1999., Roma
3) Enciclopedia Garzanti Universale, Aldo Garzanti Editore, 1998.
4) Vježbe i materijali sa Internetskih stranica.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija